• 14 maja 2024

Długie godziny spędzone w pozycji siedzącej, konieczność koncentracji i skupienia się na zadaniach oraz długa lista do wykonania to elementy, które sprawiają, że dni upływają w biurze. Ale co zrobić, jeśli ból pleców dokucza Ci podczas pracy i pozostaje tylko komfort? Omówimy, jak zapobiegać problemom z plecami w biurze.

Dlaczego komfort pracowników jest ważny

Na początek przyjrzymy się temu, co powoduje, że ta sfera jest zaniedbywana. Błędy mogą mieć poważne konsekwencje. Mogą wpływać nie tylko na zdrowie pracowników, ale także pośrednio na kondycję finansową firmy. Produktywność nie będzie zagwarantowana, jeśli pracownik będzie zmęczony lub chory. O jego dobre samopoczucie powinien zadbać również pracodawca. Włączenie do biura wysokiej jakości, przemyślanych mebli to świetny sposób na stworzenie przyjaznego środowiska i pomoc zespołowi w skupieniu się na swoich zadaniach.

Ergonomiczne krzesła i fotele biurowe

Ergonomia to ogólny termin określający organizację środowiska pracy w sposób spełniający wszystkie kryteria, które wpływają na potrzeby psychofizyczne i dobre samopoczucie ludzi. Obejmuje ona praktycznie wszystkie aspekty, które mogą wpłynąć na zmniejszenie lub zwiększenie komfortu pracy. Ergonomiczna konstrukcja krzesła biurowego pozwala użytkownikom siedzieć w zdrowej i wygodnej pozycji, która nie jest drażniąca dla ich pleców, łokci czy nadgarstków. Jak producenci mebli biurowych mogą osiągnąć ten cel. Meble biurowe są nie tylko projektowane z myślą o jakości i wzornictwie. Fizjoterapeuci mają również wpływ na projektowanie mebli biurowych, które są funkcjonalne. Pracują niestrudzenie, aby stworzyć idealne biurko i krzesło biurowe.

Podstawowe kryteria ergonomii: Krzesła biurowe

Indywidualne dopasowanie może zapewnić komfort w najprostszy sposób. W ten sposób każdy, niezależnie od wymiarów ciała, wagi, proporcji ciała i osobistych potrzeb, może znaleźć takie ustawienie, które nie tylko nie będzie bolało pleców, ale sprawi, że siedzenie stanie się przyjemnością. Ergonomiczne krzesło biurowe powinno mieć możliwość obrotu, regulację wysokości, regulację kąta nachylenia oparcia, regulację kąta nachylenia siedziska i oparcia, podparcie lędźwiowe, regulowane podłokietniki oraz regulowany zagłówek. Dzięki wielu opcjom regulacji każdy pracownik może dostosować fotel biurowy do swoich preferencji.

Nowoczesne biurka nie tylko świetnie wyglądają, ale również zapewniają komfort pracy. Projektowanie biura to nie tylko styl. Styl biurka może mieć również wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników. Znalezienie stylowych biurek w Polsce jest możliwe dzięki postępowi technologii i inspiracjom z całego świata. Istnieje wiele opcji funkcjonalnych innowacji, które całkowicie zmienią sposób pracy w biurze.

Jak wybrać wygodne biurko?

Powierzchnia robocza powinna być na tyle duża, aby zapewnić komfort pracy i powinna być dostosowana do jej charakteru. Ważna jest również konstrukcja i liczba szuflad lub szafek. Inne potrzeby mają pracownicy, którzy korzystają tylko z komputera lub ci, którzy pracują z dokumentami i muszą mieć możliwość ich uporządkowania. Jakie inne elementy mogą wpłynąć na komfort pracy? Istnieje wiele możliwości. Opcji jest wiele, od praktycznych korytek, przez osłony na kable, które podnoszą estetykę, po przepusty, w których można zastosować rewolucyjne ciekawostki funkcjonalne.

Higiena pracy jest ważna!

Podczas gdy ergonomiczne meble biurowe są niezbędne do stworzenia przyjaznego środowiska pracy, w którym pracownicy są zdrowi, ważne jest, aby pamiętać, że higiena jest również ważna przy unikaniu bólu pleców. Rób przerwy, aby rozprostować kości. Nawet szybki spacer wokół biura po filiżankę kawy to świetny sposób na rozciągnięcie mięśni, zrobienie kilku przysiadów i zaczerpnięcie świeżego powietrza na tarasie. Nawet jeśli masz najlepsze meble, ważne jest, aby pozwolić swojemu ciału odpocząć. Od czasu do czasu możesz się rozciągnąć, możesz też na chwilę zmienić otoczenie. Po krótkiej regeneracji, po powrocie na stanowisko pracy zauważysz wzrost koncentracji, wydajności i lepsze samopoczucie.

Top