• 15 maja 2024

Środowisko, w którym pracuje pracownik, może wpływać zarówno na jego motywację, jak i komfort pracy. Współcześni pracodawcy konkurują o przyciągnięcie najlepszych specjalistów na rynku nie tylko oferując wysokie wynagrodzenie, ale także... aranżacją biura.

Może to być kosztowna inwestycja, ale jest tego warta.

Czy wystrój biura wpływa na produktywność?

Okazuje się, że oszczędzanie na pozornie nieistotnych rzeczach i oszczędne aranżowanie przestrzeni biurowej nie zdaje egzaminu. Jeśli biuro nie zachęca do pracy, nie oferuje ergonomicznych rozwiązań i nie pozwala się zrelaksować, ludzie będą mniej produktywni, będą mieli problemy z koncentracją, będą przemęczeni i mniej efektywni. Środowisko biurowe powinno sprzyjać pracy. Obejmuje to kolory, temperaturę powietrza, akustykę i oczywiście meble.

Jakie meble sprawią, że praca będzie dla Ciebie przyjemnością?

Wygodne, regulowane i przyjemne dla oka.

Biurko z regulacją wysokości - możliwość pracy na stojąco i siedząco

9 na 10 pracowników biurowych skarży się na bóle pleców. * Niestety, często jest to wynikiem długotrwałego siedzenia przy biurku bez możliwości poruszania się. Tego typu dolegliwości nie tylko zmniejszają przyjemność z pracy, ale także produktywność pracownika. W najlepszym interesie pracodawcy jest poprawa zdrowia i samopoczucia swoich pracowników. W tej sytuacji stół z regulacją wysokości jest zdecydowanie wart swojej ceny.

Zdjęcie: Biurko BALANCE z regulacją wysokości (elektryczną). Aplikacja Desk Control zapamiętuje preferowane ustawienia użytkownika i przypomina mu o zmianie pozycji ciała po upływie określonego czasu.

Mowa o biurkach, które posiadają zakres regulacji wysokości blatu, tak aby wygodnie pracowało się przy nich zarówno na stojąco, jak i na siedząco. Regulacja ta musi być łatwa w użyciu, tak aby można było zmienić wysokość blatu biurka jednym ruchem, bez konieczności przerywania pracy. Jest to ważne dla utrzymania dobrego zdrowia układu mięśniowo-szkieletowego i układu krążenia. Stoły z elektryczną regulacją wysokości, w których blat można podnieść lub opuścić za pomocą jednego kliknięcia, oraz innowacyjne biurka z usprawnioną ręczną regulacją wysokości są w stanie to osiągnąć.

Photo STAND-UP R biurko z regulacją wysokości oparte na opatentowanym systemie ręcznej regulacji blatu, przeznaczone do dynamicznej pracy na stojąco.

Kabina akustyczna - sposób na ciszę w miejscu pracy

Hałas w biurze może również wpływać na komfort i wydajność pracy. Pracownicy narzekają na to najbardziej, powołując się na trudności z koncentracją. To nie tylko złe środowisko pracy, ale także strata dla firmy, jeśli biuro nie jest odpowiednio dźwiękoszczelne.

Powrót do punktu wyjścia może zająć kilka minut, jeśli stracisz koncentrację lub oderwiesz się od wykonywanego zadania. Im częściej ktoś jest rozpraszany (na przykład przez współpracownika rozmawiającego przez telefon lub pobliskie spotkanie), tym dłużej zajmuje mu ukończenie pracy. W biurach ważne są ciche obszary, a także wyznaczone miejsca do rozmów telefonicznych i spotkań. Przenośne kabiny akustyczne są zalecane do biur na planie otwartym. Zapewniają one niezależne przestrzenie z oświetleniem, wentylacją i zasilaniem.

Zdjęcie: hushPhone, mobilna akustyczna budka telefoniczna na kółkach, która może być używana w każdym biurze.

.hushPhone i hushMeet mogą być używane w prawie każdym biurze i są skutecznymi sposobami na osiągnięcie ciszy w biurze. Pierwsza z nich to jednoosobowa budka telefoniczna, która doskonale izoluje rozmówcę od hałasu panującego w biurze i utrzymuje dźwięk rozmowy telefonicznej wewnątrz. Drugą opcją jest dźwiękoszczelna budka, która może pomieścić jedną, dwie lub trzy osoby, w zależności od wybranego modelu. Pozwala to na pracę w ciszy, w pojedynkę lub w małej grupie, lub prowadzenie spotkań bez przeszkadzania innym osobom w otwartej przestrzeni.

Potrzebujesz więcej informacji o rozwiązaniach Mikomax? Przeczytaj o kluczowych trendach w projektowaniu biur: Biuro przyszłości.

Zdjęcie: hushMeet, przenośny pokój akustyczny do pracy biurowej i spotkań w ciszy.

Miękkie siedzenia - wygodne siedzenia

Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią jest odpoczynek pracowników. Przerwy w ciągu dnia to nie tylko wymóg wynikający z przepisów BHP czy innych regulacji. Są one również koniecznością wynikającą ze zdrowego rozsądku. Wypoczęty pracownik to taki, który jest szczęśliwy i lubi swoją pracę.

Osoby pracujące umysłowo nie mogą być produktywne przez 8 godzin. Potrzebują odpowiedniej przestrzeni i czasu na regenerację. Najlepiej zafundować sobie kilka minut relaksu co 90 minut. Ważne jest, aby odejść od biurka i (najlepiej) znaleźć się w innym pomieszczeniu. Może to być chillout room lub kącik z miękkimi meblami do siedzenia. ).

Miękkie meble do siedzenia w żywych kolorach i welurowe - sposób na przełamanie biurowego minimalizmu i dodanie mu "charakteru".

W strefie relaksu można umieścić elementy sprzyjające odosobnieniu, wyciszeniu i odpoczynkowi poprzez drzemkę, wśród odpowiednio dobranych elementów wystroju, żywych roślin...

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak przeprojektować biuro dla małej firmy.

Możesz zaoferować swoim pracownikom przytulny kącik kawowy z małymi stolikami, wygodnymi fotelami i podnóżkami, gdzie będą mogli zrelaksować się podczas przerwy.

EwaSiutaDyrektor Działu Eksportu MikomaxSubskrybuj

Zapisz się do naszego Newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich... Możesz również dowiedzieć się więcej o następujących kwestiach:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania mi informacji marketingowych (informacji handlowych), takich jak informacje o promocjach, ofertach specjalnych i ofertach dotyczących MIKOMAX Spółka z o.o. ul. Dostawcza 4, 93-231 Łódź.

Oświadczam, że zapoznałem/am się z informacjami...

Oświadczam, że zapoznałem się z informacjami dotyczącymi administratora oraz zasad i praw osób, których dane dotyczą, zgodnie z RODO zawartymi w Polityce prywatności.

Zarejestruj się!

Top