• 16 maja 2024

Na początek zacznijmy od prostej "listy kontrolnej". Zacznijmy od prostej "listy kontrolnej".

"Magiczna szóstka", która sprawia, że ludzie... czują się komfortowo w miejscu pracy?

Jest to pozycja obowiązkowa i świetny sposób na rozpoczęcie organizowania nowego lub przestarzałego biura w wygodną przestrzeń, w której ludzie czują się dobrze, są produktywni i lubią pracować.

1 Prawidłowo wybrany biurko

Dobre biurko to takie, które pasuje do wykonywanej pracy i sprawia, że użytkownik czuje się komfortowo. Na przykład... Jeśli pracownik korzysta tylko z notebooka, może czuć się komfortowo przy biurku z małym blatem. Jeśli jednak pracuje z dużą ilością dokumentacji, przegląda pliki papierowe, sięga do segregatorów itp. będzie potrzebował wystarczająco dużo miejsca, aby czuć się komfortowo.

Zdjęcie BALANCE: elektrycznie regulowane biurko do pracy na stojąco i siedząco.

Możliwość regulacji biurka może również wpływać na komfort pracy. Im większy zakres, tym lepiej. Ważne jest, aby dostosować wysokość biurka do wzrostu użytkownika. Nowoczesne, ergonomiczne biurka, które "dbają o zdrowie" muszą umożliwiać pracownikom pracę zarówno w trybie siedzącym, jak i stojącym. Poprawia to kondycję i sprawność kręgosłupa!

2 Ergonomiczne krzesło biurowe

Temat ergonomicznego krzesła lub fotela biurowego istnieje już od jakiegoś czasu. Projektanci prześcigają się w tworzeniu bardziej atrakcyjnych mebli, które są ergonomiczne. Jest to ważne w pracy biurowej. Niewygodne fotele mogą sprawić, że pracownik będzie sfrustrowany, obolały i rozkojarzony.

Nowoczesne ergonomiczne krzesła biurowe są zazwyczaj obrotowe. (Krzesła biurowe bez kółek byłyby lepsze na konferencję niż do 8-godzinnej pracy). Można je również regulować w każdy możliwy sposób (siedzisko, pochylenie oparcia, podłokietniki, zagłówki, podparcie lędźwiowe itp.) Są wyprofilowane tak, by "zmuszać" użytkownika do utrzymywania prawidłowej pozycji ciała.

3 porządek w dokumenty i szafy regały

Utrzymanie porządku w biurze jest ważne nie tylko ze względów praktycznych czy wizerunkowych. Bałagan w miejscu pracy może powodować rozproszenie i zmęczenie u większości ludzi. Zagracone miejsce pracy lub biurko, a także ogólny nieporządek, mogą prowadzić do "zagraconego mózgu".

Zdjęcie Dwustronne, zamykane, funkcjonalne szafki na dokumenty dla firmy księgowej.

W biurach, w których przechowuje się duże ilości wszelkiego rodzaju dokumentów, ważne jest posiadanie odpowiednich szaf, regałów i pojemników. Jeśli dokumenty są poufne, to powinny to być szafy zamykane na klucz. Jeśli mówimy o przydatnych dokumentach, to można je wygodnie przechowywać w szufladach lub szafkach pod biurkiem. Wybrane meble są dostosowane do konkretnych potrzeb użytkownika, ale przestrzeń do przechowywania musi być odpowiednia.

4 Strefa relaksu i przestrzeń relaksu

Pracodawcy powinni zapewnić pracownikom chillout room i przestrzeń do relaksu w biurze. To nie tylko moda, ale i konieczność. Wypoczęci pracownicy lub ci, którzy mają możliwość zrobienia sobie przerwy regeneracyjnej w pracy lub krótkiej przerwy w strefie relaksu w biurze co 90 minut, pracują wydajniej i wykazują większą motywację niż ci, którzy tego nie robią.

System mebli Photo BASE świetnie nadaje się do stworzenia chill-out roomu w biurze.

Odpowiednio zaprojektowany chillout room pozwala "zresetować" zmęczony mózg, co pozwala na większą kreatywność i wydajność "po czasie". Ludzie nie są w stanie wytrzymać 8-godzinnego dnia pracy bez przerwy na relaks. Człowiek może pracować tylko przez 5 do 6 godzin bez przerwy. Warto o tym pamiętać, organizując biuro lub pracę w swojej firmie.

5 Ścianki działowe - Wygodna praca w otwartej przestrzeni

Ścianki działowe (mobilne lub biurkowe, dźwiękoszczelne lub nie) Ścianki działowe (mobilne, biurkowe, dźwiękoszczelne itp.) są standardem w biurach typu open space, w których wiele osób pracuje razem. Służą do tworzenia stref prywatności, wyciszania obszaru wokół stanowiska pracy lub oddzielania obszaru, który ma inną osobowość niż reszta. Są to bardzo wszechstronne urządzenia.

Zdjęcie: Mobilne ścianki działowe Soniq, które są lekkie i przenośne, oraz modułowe boksy Ligo pozwalają stworzyć idealną strefę relaksu w otwartej przestrzeni.

Czasami ścianki działowe w biurach są wykonane z półek na dokumenty, kwiatów doniczkowych lub innych mebli we wnętrzu. Nie są one jednak tak wszechstronne i nie pozwalają na tak dużą elastyczność, jak standardowe ścianki działowe w biurach.

Kwiaty doniczkowe w biurze: 6 roślin

Wisienką na torcie jest żywa zieleń, którą można znaleźć w biurze. Jest estetyczna, zdrowa i bardzo przyjemna. Duża liczba zielonych, liściastych kwiatów doniczkowych w biurze nie tylko tworzy czynnik WOW, ale także poprawia powietrze w biurze. Potrafią ukoić wzrok zmęczonego pracownika, uspokoić jego zszargane nerwy i pochłonąć szkodliwe substancje. [Tutaj znajduje się link do artykułu o roślinach w miejscu pracy].

Najlepszymi kwiatami do biura będą te, które nie wymagają zbyt wiele pielęgnacji. Mogą przetrwać bez wody i nie będzie im przeszkadzać zbyt słabe oświetlenie. Architekci polecają do wnętrz biurowych: skrzydłokwiaty, fikusy, zamiokulkasy, serpentyny, zielistki... Wnętrza z tymi elementami są bardziej produktywne i popełniają mniej błędów.

Gratulacje, jeśli wypełniłeś całą listę kontrolną. Ukończyłeś pierwszy i najważniejszy etap. Dalej może być już tylko lepiej. Nie trać czasu, jeśli nie ukończyłeś wszystkiego w swoim biurze.

Aleksandra Hekner
Mikomax Export Manager

Posiadam ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z klientami zagranicznymi w kanałach B2B i C2C. Pozwala mi to lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów, co przekłada się na dopasowanie strategii sprzedażowej do konkretnego rynku. Mikomax Smart Office to firma, która w ciągu ostatnich dwóch lat postawiła przede mną wiele nowych i ekscytujących wyzwań. Pozwoliła mi zdobyć doświadczenie i rozwijać się w nowych obszarach. Jako "Nomad" rozumiem wyzwania, przed którymi stoją firmy, aby zrównoważyć różne osobowości zawodowe i oczekiwania pracowników z ustalonym przez nich budżetem.

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich... Możesz również dowiedzieć się więcej o następujących kwestiach:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania mi informacji marketingowych (informacji handlowych), takich jak informacje o promocjach, ofertach specjalnych i ofertach dotyczących MIKOMAX Spółka z o.o. ul. Dostawcza 4, 93-231 Łódź.

Oświadczam, że zapoznałem/am się z informacjami...

Oświadczam, że zapoznałem się z informacjami dotyczącymi administratora oraz zasad przetwarzania danych i praw osób, których dane dotyczą, zgodnie z RODO zawartymi w Polityce prywatności.

Zarejestruj się!

Top