• 2 listopada 2024

Recepcja w nowoczesnych firmach to nie tylko poczekalnia dla klientów - to także miejsce pierwszego kontaktu z marką. Dlatego recepcja powinna być czysta, ale także dobrze zorganizowana. Obecnie koronawirus jest nową komplikacją: praca w recepcji może prowadzić do infekcji. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo pracowników i gości. Co należy wziąć pod uwagę podczas aranżacji recepcji dla gości i pracowników?

Stanie i siedzenie przy recepcji

W wielu hotelach standardem jest, że recepcjoniści siedzą. Jednak w większości firm stanowisko recepcjonisty jest stanowiskiem stojącym. Ważne jest, aby pracownicy mogli jednocześnie obsługiwać klientów i korzystać z komputera. W zależności od charakteru firmy i zakresu świadczonych usług, można uczynić z recepcji ruchliwą, centralną część biura lub miejsce, w którym klienci obsługiwani są dyskretnie. Nie jesteś pewien, czy praca w recepcji powinna odbywać się na stojąco, czy na siedząco. Niezależnie od wybranego rozwiązania, upewnij się, że pracownicy mają bezpieczne i wygodne miejsce do pracy.

Ergonomiczne stanowisko pracy dla recepcjonistki

Recepcja może być uważana za pracę biurową, ale lada recepcyjna jest inna. To lada musi spełniać wymogi ergonomii na stanowisku pracy. Nowoczesne lady recepcyjne pozwalają zarówno na pracę stojącą, jak i siedzącą. Powierzchnia lady powinna być wystarczająco duża, aby pomieścić ekran komputera, klawiaturę, telefon, kalendarz i inne niezbędne przedmioty. Aby uniknąć problemów z układem mięśniowym i kostnym, recepcjonistom należy zapewnić wygodne krzesła biurowe, które wspierają kręgosłup. W wielu przypadkach stanowisko recepcjonisty wiąże się z pracą zmianową. Dlatego też 12-godzinne zmiany wymagają wygodnego krzesła.

Jak prawidłowo wyposażyć biurko recepcjonistki?

Organizujesz swoją recepcję? A może planujesz remont biura? To świetny moment, aby zastanowić się nad obszarem recepcji. Lada recepcyjna jest sercem biura. To pierwsza rzecz, którą zauważają klienci i kontrahenci. Lady recepcyjne AVE są najlepszą opcją dla nowoczesnego biura. Oferują dużą ladę, mnóstwo miejsca do przechowywania i wiele innowacyjnych rozwiązań. Lady zostały zaprojektowane tak, aby nie tylko zapewniały wygodne miejsce do pracy, ale także stanowiły integralną część wystroju wnętrza biura. Powinieneś zawsze pamiętać, że lada jest wizytówką Twojej firmy, dlatego ważne jest, aby dbać o jej wygląd. Wyposażenie recepcji może obejmować sejf, skrytkę depozytową, szafki na dokumenty i dodatkowe oświetlenie. Wszystkie te elementy powinny komponować się w spójną całość, zachęcającą do kontaktu. W kwestii wystroju najlepiej postawić na minimalizm. Zbyt wiele elementów może rozpraszać pracowników i tworzyć wrażenie chaosu. Zamiast ryzykować i wieszać w recepcji oryginalne obrazy, designerskie meble czy rzeźby, postaw na stonowane kolory i żywe rośliny. Schemat kolorów jest również bardzo ważny. Lady AVE są dostępne w wielu różnych wariantach, więc możliwe jest stworzenie recepcji pasującej do logo firmy.

Jak bezpiecznie pracować na recepcji w czasach koronawirusa?

Epidemia koronawirusa zmieniła zasady pracy na recepcji. Obowiązkowe wyposażenie recepcji to przede wszystkim płyny dezynfekujące. Otwartość i zaangażowanie w sprawy klientów zostały zastąpione dystansem społecznym. Recepcja nie była potrzebna, gdy biuro pracowało zdalnie. Dziś wiele firm jest bardziej otwartych na pracowników i klientów, a recepcjoniści przestrzegają nowych zasad, które na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo jednych i drugich.

Zachowaj dystans

Dystans społeczny jest niezbędny! We współczesnym świecie utrzymujemy go wszędzie: w sklepach, w transporcie publicznym, w pracy, a nawet z naszymi bliskimi. Recepcje są pierwszą linią frontu walki z koronawirusem. Znajdują się w nich termometry mierzące temperaturę, środki dezynfekujące i kwestionariusze dla klientów. Lady recepcyjne pozwalają zachować dystans. Wyższe panele i większe lady zapobiegają bezpośredniemu kontaktowi, zapewniając jednocześnie komfort wprowadzania danych do komputera.

Obsługa tylko zza przezroczystej osłony

Plastikowe szyby są normą we wszystkich sklepach, bankach i punktach usługowych. Uczymy się komunikować za pomocą szkła ochronnego, które tworzy fizyczną barierę między klientami a pracownikami. Wysokiej jakości pleksi jest trwała, odporna na uszkodzenia, łatwa w czyszczeniu i doskonale przezroczysta. Lady recepcyjne AVE umożliwiają montaż osłony ochronnej, dzięki czemu pracownicy recepcji mogą obsługiwać klientów bez ryzyka zarażenia koronawirusem.

Top